W czasach, gdy najnowszy model smartfona możemy kupić bez konieczności wychodzenia z domu, stacjonarne punkty sprzedaży telefonów i akcesoriów przestają mieć rację bytu. Wciąż dość dużą popularnością cieszą się jednak serwisy GSM. W tego typu punktach możemy naprawić uszkodzone telefony, sprzedawać etui do smartfonów iPhone, Samsung czy LG, oferować szkło hartowane i od razu zakładać je na ekran smartfona, sprzedawać pasujące do smartfona uchwyty rowerowe lub samochodowe, pojemne powerbanki czy ładowarki. Czy zakładanie takiego biznesu się opłaca i co warto oferować klientom?

Kiedy założyć serwis GSM?

białe słuchawki do telefonuTego typu biznes powinien zainteresować osoby znające się na elektronice (nie trzeba mieć wykształcenia kierunkowego, liczy się doświadczenie i praktyczne umiejętności), zafascynowane możliwościami współczesnej technologii, przede wszystkim obeznane w temacie technologii GSM. Dysponując odpowiednimi umiejętnościami lub zatrudniając pracownika, który zna się na naprawie uszkodzonego sprzętu elektronicznego, tego typu biznes może przynosić znaczne profity. Podstawowe usługi serwisowe warto wzbogacić o sprzedaż różnego rodzaju akcesoriów do smartfonów, takich jak etui iPhone X, pokrowce do różnych modeli smartfonów Samsung czy zyskujących na popularności smartfonów Xiaomi. Do oferty serwisu, prócz pokrowców, wprowadzić można również szkło hartowane, ładowarki, powerbanki czy uchwyty na telefon. Sprzedaż tego typu akcesoriów można połączyć z dodatkowymi usługami. Dla przykładu klient kupujący etui iPhone X może od razu zainwestować w szkło hartowane o wysokim poziomie twardości i poprosić o jego profesjonalny montaż – choć montaż folii ochronnych i szkła jest dość prosty, wielu użytkowników sobie z tym nie radzi i szuka pomocy właśnie w serwisach sprzętu GSM.

Co oferujemy klientom?

W zależności od wiedzy, doświadczenia i umiejętności osoby prowadzącej serwis sprzętu GSM, taka osoba może oferować wiele różnych usług, od kompleksowej diagnostyki uszkodzonego sprzętu zaczynając, przez wymianę najczęściej psujących się komponentów, takich jak dotykowe ekrany i głośniki, na podstawowych usługach serwisowych, takich jak pomoc w wyborze etui iPhone X, montaż szkła hartowanego czy wskazanie właściwego modelu ładowarki kończąc. W ostateczności usługi serwisu mogą ograniczyć się wyłącznie do sprzedaży akcesoriów GSM, takich jak wspomniane pokrowce do smartfonów iPhone, Samsung, LG czy Huawei. Konieczne do przeprowadzenia naprawy można zlecać wyspecjalizowanym w tym firmom – przyjmujemy od klienta telefon do naprawy i wysyłamy go do zaprzyjaźnionego serwisu.

Artykuł powstał we współpracy z https://xgsm.pl/pol_m_APPLE_iPhone-X-10-13174.html