Historia wielu firm, którym udało się podbić rynki na całym świecie potwierdza, że potrzeba rzeczywiście jest matką najwspanialszych wynalazków. Tak było również w przypadku producenta odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych, firmy Underarmour, która zadebiutowała w roku 1996. Jej założycielem był student jednego z amerykańskich uniwersytetów i z pewnością nawet on sam nie pozwalał sobie początkowo na przesadny optymizm. Firma została założona przecież, jak gdyby z potrzeby chwili, zapalony zawodnik lokalnej drużyny grającej w futbol amerykański miał bowiem problem z mało funkcjonalną koszulką. Jej największym mankamentem było to, że zamiast chronić zawodnika przed potem, pociła się razem z nim, a w czasie walki z przeciwnikami było to wyjątkowo nieprzyjemne uczucie. Co ciekawe, odprowadzające wilgoć stroje nie były wówczas promowane przez żadnego innego producenta, Underarmour może więc szczycić się tym, że wypromował nowe rozwiązanie, z którego skorzystali potentaci na rynku odzieży sportowej. Nie mówimy jednak o firmie, która cieszyłaby się z minionych sukcesów. Underarmour systematycznie wypuszcza na rynek nowe kolekcje charakteryzujące się bardzo wysokim stopniem profesjonalizmu.